Dzikie Królestwo Wiki
Advertisement

Dzikie Królestwo autorstwa Simona Davida Edena to pierwszy tom z serii, a także pierwsza książka pisarza. Kolejne jeszcze nie są wydane, ale autor planuje ich wprowadzenie.

Książka opowiada o Wielkiej Wojnie zwierząt z ludźmi. Dzikusy nie mają zamiaru patrzeć, jak homo sapiens niszczą Ziemię, i podejmują drastyczne kroki. Do świata jaki znamy, nie ma już powrotu...

Streszczenie fabuły

Prolog

Drue jest przerażona. Siedzi w kryjówce od bardzo dawna i słyszy dziwne odgłosy, a jej tata wciąż nie przychodzi. Długo się waha, w końcu wychodzi z kryjówki. To, co zastaje na zewnątrz, bardzo ją niepokoi.

Cz. 1. Szósta Fala

Poznajemy historię śmierci matki Drue oraz znalezienia Kociska Zobaczyska. Kociak zostaje wezwany na posiedzenie Wielkiego Szczytu, a potem schwytany i uwięziony. Tata Drue jest wmieszany w kłopoty. Córka zostaje zaatakowana. Tylko dzięki mądrości ojca udaje jej się wyjść cało z tarapatów.

Cz. 2. Ogień z wody i chmury

Drue uczy się o zmienniactwie. Musi znaleźć pradawne plemię Kotynów, którzy mają odegrać szczególną rolę w wojnie. Oznacza to opuszczenie wciąż chorego ojca i najlepszego przyjaciela, co jest trudnym wyborem. Wyrusza przez wyludnioną krainę na spotkanie społeczności Zmienniaków. Spotyka kilka przyjaznych jej dusz: Adana Lopez de Haro, przyjacielską wiewiórkę Csabę, a także tajemniczych Yayę i Pierę. Jednak szpieguje i ściga ją cała masa Dzikusów: nie może sobie pozwolić na choćby małe lenistwo.

Cz. 3. W Samotnej Dolinie

Dziewczynka dociera do slumsów, i uwalnia dwójkę małych dzieci. Dzięki zagadkowym żółwiom udaje jej się przeprowadzić swoją grupę po ich skorupach na drugą stronę rwącej rzeki. Prokonsulem Dystryktu zostaje kozica Prędka, a Łaciaty, Kocisko Zobaczysko, Kogucik oraz Li postanawiają przejść przez niebezpieczny tunel pod oceanem. Rozpoczyna się szaleńcza ucieczka Ruchu Oporu Zwierząt Domowych przed wygłodniałymi, wściekłymi Dzikusami.

Wszystko się zmienia.

Advertisement