Dzikie Królestwo Wiki
Advertisement
Dzikie Królestwo Wiki

Prędka - dorosła kozica, Prokonsul Dystryktu w miejscowości Ulm. Podobno Hszucha wyczuł w niej nutkę sympatii do Kotynów.

Historia

Prędka sprawowała pieczę nad armią Dzikusów, przemieszczając się wraz z nimi. Po pogromie w Ulm rozkazała nie gonić dalej Kotynów, twierdząc, że na pewno wszyscy już umarli i nie ma sensu marnować sił. Wtedy wtargnął Hszucha i krzyknął, że kozica ma natychmiast mu się podporządkować. Rozkazywał wbrew jej woli także, żeby Dzikusy niezwłocznie udały się w pościg za Zmienniakami. Prędka chciała go wygonić, mówiąc, że to tajne posiedzenie i nikt mu nie pozwolił, ale on użył wymówek i ostatecznie wolała z nim nie zadzierać. Czuła jednak mocne zaniepokojenie w stosunku do gonitwy.

Wygląd

Prawie niczym nie różni się od innych kozic: brązowa sierść, czarne oczy, zwinne ciało, przystosowane do gór nogi. Wyróżnia się jednak wspaniałymi mocno skręconymi rogami.

Charakter

Nie jest jak Papla zafascynowana wojną z ludźmi, stara się osiągnąć pokój, choć wydaje się to trudne. W stosunku do innych zwierząt - oprócz Hszuchy - jest miła. Do sępa odnosi się z wrogością i nie lubi, jak ten wprasza się na jej spotkania. Próbuje znaleźć na niego sposób. Jest wierna Zgromadzeniu Ziemskiemu, przyjazna wszystkim Dzikusom. Najwidoczniej nie chciała śmierci ludzi, a tym bardziej Kotynów, jednak nie było powiedziane wprost, co do nich czuła.

Advertisement